Barbecue koopgedrag van de Nederlandse consument
Barbecues zijn echt een seizoensproduct en dat is duidelijk te zien aan het zoekgedrag naar barbecues. Kieskeurig.nl komt met infographics van de meest populaire barbecues en waar de Nederlandse consument specifiek naar zoekt. Ook komt naar voren wat de consument gemiddeld uit wil geven aan een barbecue. Hoe warmer het wordt, hoe hoger het zoekgedrag naar barbecues is. Opvallend is dat de consument gerichter zoekt naar een type barbecue zoals houtskool, gas of elektrisch en daarna pas gaat sorteren op merken, plaatsing, prijs etcetera.
Weber is duidelijk koploper qua zoekvolume. Weber is al lange tijd het bekendste BBQ merk onder de consument.
De best verkochte barbecues zijn dan ook duidelijk van het merk Weber zoals te zien is in onderstaande afbeelding. De weber 47 One-Touch Premium scoort met maar liefst een 9,5 het beste op kieskeurig.nl.
Nederlanders besparen niet zo snel op barbecues en hebben gemiddeld 490 euro over voor een barbecue.